Marek Piasek jest współorganizatorem jednych z najlepszych w Polsce eventów startupowowych, blogerskich i marketingowej. Razem ze wspólnikami i zespołem stworzył olbrzymi sukces takich wydarzeń jak Wolves Summit i See Blogers. Kilka tygodni temu gościł w podcaście Magdaleny Pawłowskiej Marketing Masterclass.

Biorąc pod uwagę doświadczenie Marka i zbliżający się termin drugiej edycji mojej konferencji Tam Gdzie Chcę, postanowiłem maksymalnie dużo wyciągnąć z tego podcastu. Za pierwszym razem przesłuchałem go w podróży z wyspy Ko Chang do Bangkoku. Potem jeszcze raz w Polsce z kartką i długopisem.

Postanowiłem podzielić się moim notatkami, bo wiadomości od Marka uzupełnione moim komentarzami na podstawie doświadczeń po organizacji pierwszego Tam Gdzie Chcę, mogą do kogoś trafić jeszcze bardziej niż sam przekaz audio. Niemniej zachęcam do przesłuchania w pierwszej kolejności podcastu, który znajdziesz pod tym linkiem.

O działalności Marka dowiedziałem się dzięki uczestnictwu w Akademii Ekspertów 2.0 Pawła Danielewskiego. Jego case study współpracy z Pawłem jest tam obszernie prezentowany i omawiany. Poza tym Marek często prowadzi specjalne prezentacje na żywo tzw. “gorące tematy” podczas których szczegółowe omawia różne aspekty działalności w sieci np. archetypy marketingowe, zarządzanie dużymi budżetami reklamowymi czy zwiększanie zysków agencji marketingowych.

Co Marek Piasek poleca w temacie organizacji konferencji?

1. Istotna rola planowania 

10/20% czasu i pieniędzy powinniśmy według Marka przeznaczyć na fazę przed właściwą organizacją konferencji, czyli na planowanie i przygotowanie. Dotyczy to również nauki od osób, które już osiągnęły to co chcemy osiągnąć. W ten sposób znacząco możemy zwiększyć szanse na sukces naszego wydarzenia.

2. Ustalenie modelu wydarzenia

Czy jest to wydarzenie bezpłatne czy płatne?
W jaki sposób pozyskiwane będą środki na organizację, jeśli nie będzie wpływów z biletów?

3. Tworzenie lejka marketingowego

Do tworzenia strategii marketingowej i podejmowania jakichkolwiek działań w tej sferze powinniśmy siadać dopiero po ustaleniu person oraz tego jakie wartości dla nich możemy stworzyć podczas wydarzenia.

4. Nie traktowanie logistyki jako najważniejszej na samym początku

Oczywiście jest to ważne, ale nie stanowi tak dużego problemu, aby na nim się skupiać w pierwszej kolejności. Najważniejsza jest sprzedaż.

5. Odnalezienie podobnych wydarzeń i uczestniczenie w nich

Najcenniejsza jest tam rozmowa z uczestnikami, aby odkryć ich potrzeby i nawiązać z nimi kontakt. W końcu są to osoby, które już wydały pieniądze na wydarzenie w tej samej niszy.

6. Tworzenie społeczności zanim zaczniemy sprzedaż. Jeśli jej nie masz to skorzystaj ze społeczności innych

7. Rozpoczęcie od wydarzeń jednodniowych

Dwudniowe są zdecydowanie większym wyzwaniem logistycznym dla uczestników, którzy muszą przeznaczyć zdecydowanie więcej pieniędzy i czasu.

8. Myśl globalnie – działaj lokalnie

Odważnie sprzedawaj swoje wydarzenie do klientów z innych krajów.

Unikaj błędów:

– zbyt szybka sprzedaż
– myślenie zbyt optymistyczne
– kierowanie od razu reklam sprzedażowych do potencjalnych klientów
– brak pokazanej wartości dla potencjalnego uczestnika

Moja praktyka przy organizacji Tam Gdzie Chcę

Przy organizacji Tam Gdzie Chcę działałem na dużym entuzjazmie z nastawieniem zrobienia pierwszej konferencji o cyfrowym nomadyzmie w jakikolwiek sposób i za (prawie) wszelką cenę 🙂 Brałem na siebie całe ryzyko finansowe.

Nie miałem wielkiej wizji pierwszej edycji wydarzenia. Na początku miał to być po prostu zjazd polskich nomadów na kilkadziesiąt osób, a wśród prelegentów mieli być głównie moi znajomi. Z czasem wydarzenie zaczęło się rozrastać. Coraz więcej prelegentów, którzy zaczynali polecać kolejne osoby potencjalnie nadające się do występu na tego typu wydarzeniu. W końcu Tam Gdzie Chcę urosło do rangi konferencji.

Model Tam Gdzie Chcę od początku był klarowny.
To miało być wydarzenie płatne, aby uczestnicy je szanowali. Biorąc udział w różnych tego typu konferencjach sam widziałem jak w różny sposób postrzegam wydarzenia ze względu na cenę biletu.

Zaczynałem jednak z wizją, że bilety będą za 30 zł. Na szczęście mam w swoim życiu sporo osób doświadczonych biznesowo, które wręcz wymusiły na mnie podniesienie cen do poziomu co najmniej 100 zł. Gdy to zrobiłem, to zaczęła się właściwa sprzedaż biletów 🙂 Jak mawia Maciej Dutko: “nie bądź cenodajką”.

Miałem przemyślaną strategię marketingową, ale nie była bardzo szczegółowo dopracowana. Po prostu wiedziałem, że muszę oprzeć się na maksymalnej ilości partnerów i korzystać z zaufania, jakim obdarza ich społeczność. Potem dzięki remarketingowi docierałem do osób wstępnie zainteresowanych. Szczególnie w pobliżu dat, gdy zwiększały się ceny.

Kwestia logistyki była elementem, który przysporzył mi najwięcej stresu. Oczywiście nie jest to takie trudne, ale trzeba brać pod uwagę inne wydarzenia w danym w mieście. W Poznaniu są to Międzynarodowe Targi Poznańskie, których jedna z najważniejszych imprez – Polagra – zaczynała się właśnie w ten weekend. Bardzo utrudniało to np. zorganizowanie noclegów dla prelegentów.

Miałem również szansę na darmową salę, ale okazało się to tak niepewne i niekonkretne. Na szczęście udało się wynająć Plus Jeden – rewelacyjne miejsce na tego typu wydarzenie. Niestety już za małe 🙁

Nie miałem możliwości uczestniczenia w innym wydarzeniu dla nomadów w Polsce, bo go nie było. Natomiast do podobnych należą na pewno:
EventBPG w Bangkoku – brałem w nim udział już trzy razy, w tym dwa razy jako prelegent
DNX Global w Bangkoku i Lizbonie – na edycji w Tajlandii byłem nawet wolontariuszem, byłem również w Lizbonie

Dało mi to pogląd na pewne sprawy i wnioski, które mogłem wdrożyć w poznańskiej edycji imprezy dla cyfrowych nomadów.

 

Tworzenie społeczności rozpocząłem na długo przed konferencją. Już w kwietniu 2015 założyłem grupę na facebooku polish digital nomads. Od początku mojej nomadycznej przygody (listopad 2015) z różnym natężeniem tworzyłem posty na tego i wcześniejszego bloga oraz inne treści.

Zdecydowanie wydarzenie jednodniowe było super startem pod kątem organizacyjnym. W naszym przypadku drugi dzień było tylko spotkaniem w kawiarni. Bardzo ważne jest moim zdaniem dostarczenie jak najwięcej wspólnych przeżyć uczestnikom. Dzięki temu tworzą się silne relacje, które mogą zmieniać ich życie.

Myśl globalnie – działaj lokalnie. Choć na moim wydarzeniu byli anglojęzyczni prelegenci to od początku wydarzenie chciałem kierować do Polaków. Taka jest: nazwa Tam Gdzie Chcę, logo z bocianem, a przede wszystkim mój kilkuletni cel budowy społeczności szczęśliwych, wolnych i przedsiębiorczych Polaków.

W moim życiu pojawiają się cyfrowi nomadzi z innych krajów. Nie jest tajemnicą, że koleguję się Maxem z Berlina, Orestem z Lwowa czy Lucianem z Rumunii. Mam kontakt z wieloma nomadami z krajów naszego regionu. Pojawiają się wizje stworzenia wydarzenia anglojęzycznego. Na typ etapie chcę jednak wypracować dobre modele organizacji i silną markę w Polsce.

Nie wiem czy uniknąłem błędów. Przede wszystkim wyprzedaliśmy wszystkie bilety na 10 dni przed wydarzeniem. Spośród osób, które wypełniły ankietę po wydarzeniu tylko jedna była na nie. Reszta chciała wziąć udział w kolejnej edycji.

Bogatszy o te doświadczenia przygotowuję kolejna edycję konferencji, która odbędzie się 12 maja w Łodzi.

Zachęcam do uczestnictwa w mojej konfernecji; zachęcam również do to organizacji własnych wydarzeń. Internet stwarza nam wspaniałe możliwości na poznawanie ludzie nadających na tych samych falach co my. Na jakimś etapie warto przenosić te społeczności do realnego Świata.

Choć kosztuje to sporo wysiłku to zdecydowanie warto.

Warto również korzystać z wiedzy takich ekspertów jak Marek Piasek :)

 

Share This

Pokaż Światu jakiego fajnego bloga czytasz

Z każdym udostępnieniem zbliżasz się do życia wolnego od lokalizacji

Kontynnując akceptujesz politykę cookies more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

zamknij