Jak pozyskiwać klientów przez LinkedIn?

Od lat szkolę firmy, które dzięki moim wskazówkom docierają do nowych, idealnych dla siebie klientów. 

Moje metody sprawdzają się szczególnie teraz, gdy jeszcze większym wyzwaniem niż w normalnych czasach staje się zbudowanie zaufania, niezbędnego do zakupu drogiego produktu lub usługi B2B.

Jak to zrobić?

Każdy będzie zachwalał swoje rozwiązanie.

 

    • Organizator targów lub konferencji będzie zapewniał, że to u niego będą czekać na Ciebie wymarzeni klienci.
    • Agencja “generowania leadów” obiecuje, że przy wysyłce odpowiedniej liczby wiadomości „coś z tego będzie”.
    • Pozycjonerzy widzą szansę dla Ciebie w wysokiej pozycji Google.  

Przykłady mogę mnożyć.

Nie zrozum mnie źle, nie odmawiam skuteczności tym metodom. Sam z nich czasem korzystam.

Uwielbiam spotykać się na żywo z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Sam wysyłam czasem kampanie mailowe, aby przetestować hipotezy biznesowe (a wynikami dzielę się na tym blogu)

Staram się też być wysoko w Google.

Jednak te metody działają najlepiej, gdy klient już jest zdecydowany na rozwiązanie swojego problemu. Dobrze, jeśli Cię też trochę zna (i na przykład szuka w Google Twojej firmy po poleceniu).

Co zrobić, gdy nie tylko chcesz zdobyć szukających Twoich usług, ale też dotrzeć do klientów nieświadomych problemów lub rozwiązań?

W tym celu polecam skorzystać z możliwości LinkedIna.

Dlaczego? 

Ten kanał zadział mi najlepiej w życiu. W ten sposób pozyskałem najlepszych i najwięcej klientów.

 

Sam działam na globalnym rynku i nawiązuję kontakty m.in. w USA, mieszkając na co dzień pod lasem w Wielkopolsce.

Od 2019 roku jedną z moich głównych działalności jest szkolenie i konsultowanie różnych firm w zakresie wykorzystania LinkedIn. Pracowałem z m.in. Miastem Poznań, UPC Polska, Ragnarsonem, We Play Esports, Fordata i wieloma innymi.

Z moich doświadczeń wynika, że LinkedIn to najlepsze narzędzie do znalezienia i budowy relacji z konkretnymi klientami oraz budowy reputacji w ich oczach. BEZ ryzyka utraty wizerunku (nie wysyłamy 1000 „spamerskich” wiadomości).

Więcej o moim podejściu możesz posłuchać w podcastach, w których miałem okazję wystąpić. Znajdziesz je tutaj. Sprawdź, czy Ci ono odpowiada!

 

Harmonogram warsztatów:

 

Przed szkoleniem przeprowadzę rozmowę z osobą odpowiedzialną za proces, aby dopasować treść szkolenia do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb firmy.

W ramach programu zrealizujemy następujące zagadnienia:

  1. Dlaczego LinkedIn stał się tak istotny dla sprzedaży B2B?
  • Jak zmieniła się sprzedaż B2B w ostatnich latach?
  • Definicje Social Selling i Employer Advocacy
  • Wpływ LinkedIn na nowoczesną sprzedaż B2B
  • Czy każdy powinien budować markę osobistą? Jak to wygląda kontekście LinkedIn?
  1. Budowa skutecznego profilu na LinkedIn
  • Jak uniknąć błędu popełnianego przez 97% użytkowników LinkedIna?
  • Jakie 20% działań daje 80% wyników w kontekście tworzenia profilu na LinkedIn
  • Dostosowanie komunikacji na profilu do celu obecności na platformie
  • Proste sposoby na atrakcyjną oprawę graficzną z wykorzystaniem darmowych programów
  • 5 sposobów na podniesienie wiarygodności profilu
  1. Odnajdywanie i nawiązywanie relacji z idealnymi klientami
  • Sposoby na wyszukiwanie klientów i partnerów biznesowych w darmowej wersji LinkedIn i za pomocą Sales Navigator
  • Określanie profilu idealnego klienta na LinkedIn
  • Nawiązywanie relacji przez jakościowe zaproszenia
  • Strategiczne budowanie bazy kontaktów
  • Nawiązywanie relacji bez wysyłania zaproszenia
  • Docieranie do większych firm, gdy w proces zakupowy jest zaangażowany więcej osób decyzyjnych
  • Wykorzystanie inMaili – wady i zalety
  1. Budowa reputacji dzięki tworzeniu treści dla firmy i indywidualnego użytkownika
  • Jaką funkcję pełnią treści na LinkedIn
  • Rodzaje dostępnych formatów treści na LinkedIn
  • Różnica między treściami na profilu prywatnym i firmowym?

5. Sposobów na znalezienie pomysłów na treści

  • Organizacja pomysłów dzięki zastosowaniu darmowych narzędzi
  • Konstrukcja angażujących treści

6. Organizacja aktywności na LinkedIn

  • Social selling index
  • Narzędzie Crystal do analizy profili potencjalnych klientów
  • Sposoby na optymalizację działań

Jak pracuję?

Oferuję 2 formy warsztatów:

1. Stacjonarnie, u Ciebie w firmie

Dzień warsztatowy trwa 8 godzin.

Koszt: 6500 PLN z moim dojazdem w dowolne miejsce w Polsce.

2. Zdalnie

Dzień warsztatowy podzielony jest na 6 godzin jednego dnia + 2 godziny po miesiącu od pierwszego szkolenia. Wynika to z tego, że zaangażowanie grupy zdalnie jest trudniejsze przy dłuższym czasie trwania szkolenia. Z kolei 2 godziny po miesiącu dają możliwość skupienia się na problemach i rozwiania wątpliwości, które pojawiły się we wdrażaniu metod zarekomendowanych podczas pierwszego spotkania.

Koszt: 5000 PLN

Potrzebujesz dalszego wsparcia?

Dla klientów, którzy skorzystali z oferty warsztatowej, mam specjalne pakiety konsultacji: 5h w cenie 3000 PLN do wykorzystania w ciągu 3 miesięcy od dnia dokonania zakupu.

Myślisz, że mogę Ci pomóc? Zapraszam do kontaktu!

 

 

Share This