Kilka dni temu ogłosiłem start projektu globalnego newslettera B2Bgrowthletter i jednocześnie udział w wyzwaniu “Go Global” społeczności Firestarteres.
Jednym z elementów są tygodniowe podsumowania działań: sprawozdania finansowe oraz opisywanie problemów, które pojawiły się na naszej ścieżce.
Więcej o wyzwaniu przeczytasz tutaj.
Krótkie podsumowanie:
Jestem bardzo zadowolony z moich działań i rezultatów w tym tygodniu.
Wydatki: 99.68 PLN (kupno domeny + 1 miesiąc najniższego pakietu ActiveCampaign). Resztę narzędzi już miałem.
Przychody: 0 PLN
Liczba subskrybentów listy free: 38
Liczba subskrybentów listy płatnej: 0 (jeszcze nie było możliwości zapisu)
Problemy i wątpliwości:
- Technikalia.
Do startu byłem praktycznie gotowy już w piątek. Treść newslettera już była gotowa. Landing page wyglądał w miarę ok, ale… testowe maile nie przychodziły na skrzynkę. Postanowiłem poczekać na support. Gdy okazało się, że wszystko jest ok i muszę tylko dodać certyfikaty dla domeny (tutaj możesz przeczytać jak to zrobić), to wysypała się strona podziękowania na landingi.com, którą mam postawioną na moim WordPressie. Po kilku godzinach okazało się, że muszę zmienić strukturę linków. Przez to dopiero we wtorek wszystko było dopięte na ostatni guzik. - Brak zapisów zagranicznych.
Pierwsze 10 zapisanych osób było z Polski, więc pojawiła się wątpliwość czy aby na pewno to ma sens. Jednak 11. subskrybent był z Kanady i dalej ruszyły zapisy ludzi z całego świata.
W pierwszym tygodniu musiałem poustawiać wszystko, więc nie było czasu na więcej działań 1:1, ale już mam przedsmak, jak to działa. Np. Skomentowałem post jednego z twórców w merytoryczny sposób i dodałem, ze link do posta wyślę do moich subskrybentów. Zapisał się na listę.
W kolejnym tygodniu będę testował zimne maile do marketerów B2B z UK. Jestem ciekaw tego eksperymentu.
Widzę też, że z każdym dniem przybywają subskrybenci, także skala powinna zrobić robotę.
Do tego bardzo motywujące było zaproszenie od jednego z pracowników firmy Heap, którą wspominałem w pierwszym newsletterze. Być może nawiązywaniu kontaktów w ten sposób z wielomilionowymi firmami może przynieść okazje, o których nawet teraz nie myślę. - Jak promować newsletter?
Newsletter głównie promuję na Linkedin, a w tym miejscu warto mieć klarowną komunikację do określonej grupy docelowej. Decyzja na koncentracji na newsletterze oznaczała odpuszczenie mojej dotychczasowej strategii promocji moich konsultacji i warsztatów dla firm B2B. Widzę jednak, że mimo lekkiej zmiany tematu, mogę przy okazji osiągnąć lepsze wyniki też w tym biznesie. - Podatki.
Tutaj wątpliwości rozwiał webinar dla uczestników wyzwania i członków społeczności z Grzegorzem Ostrowskim. Wiem już, że będę sprzedawać pakiety kurs + społeczność (nie jest to porada podatkowa). - “Czy treści są wystarczająco ciekawe?”
Wiem, że istnieje mnóstwo materiałów, więc jak wybrać ten najciekawszy? Gdyby nie start konkursu to pewnie bym starał się dopieszczać pierwszy numer na start.
Jednak “done is better than perfect”. Po wypuszczeniu pierwszego maila dostałem pozytywne głosy o wyborze i prezentacji tematyki, a będziemy to tylko poprawiać.
Plany na kolejny tydzień
Szykują się tylko 2 pełne dni w pracy, więc trzeba spiąć się z przygotowaniem treści do 3. wydania. Dodatkowo mam obiecaną promocję przez influencera w świecie B2B marketingu, ale muszę mu dostarczyć fajne materiały. To jest największa szansa na pozyskanie nowych odbiorców.
Planuję też zautomatyzowaną kampanię cold email. Ciekawe, czy moja teza na rozpoczęcie rozmowy i delikatne skierowanie uwagi na newsletter zadziała. Szczerze się podzielę!
W kolejnych tygodniach zaplanowałem również viral na Linkedin. Ciekawe jak wyjdzie 🙂
Podsumowując
Czuję się świetnie z tym wyzwaniem. Dawno nie miałem takiej klarowności i pewności podążania w dobrym kierunku.
Jeśli chcesz mi pomóc to będę wdzięczny za follow na LinkedIn, bo to zwiększa wiarygodność projektu, gdy np. oznaczamy jakiegoś twórcę w poście.
A może chcesz mieć pewność, że dostaniesz wszystkie informacje o wyzwaniu i ekstra informacje? Zapisz się na tę listę.