Piramida Maslowa, czyli hierarchia potrzeb człowieka, kojarzyła mi się głównie z osobistymi potrzebami, jak jedzenie czy bezpieczeństwo.
Odkrywam jednak jak bardzo ma to zastosowanie również w rozwoju biznesowym.
Gdy zaspokajam potrzeby niższego rzędu to automatycznie pojawiają się wyższego.
Teraz, gdy mogę sobie pozwolić na dowolne podróże i mam trochę górki finansowej, otwierają się kolejne drzwiczki – wyższe spełnienie, budowa organizacji, wnoszenie jeszcze większej wartości w życie większej liczby firm.
Tak narodziła się agencja animacji biznesowych Flow Now.
Rosnące oczekiwania nie są czymś nowym ani odkrywczym. Niestety zbyt mało cieszymy się tym, co mamy i chcemy więcej. Przynajmniej niektórzy.
Zmieniają się tyko nasze kolejne cele. Jedni chcą większych pieniędzy, inni spokoju, a jeszcze inni większej elastyczności, aby żyć jak cyfrowy nomada.
W moim przypadku, po osiągnięciu pułapu elastyczności i zabezpieczenia, wskoczyłem na etap chęci budowy biznesu:
- klarownie wnoszącego wartość,
- skalowalnego, z potencjałem do zbudowania procesów i możliwością działania bez mojego udziału,
- z klientami, z którymi dobrze mi się rozmawia,
- w którego prowadzeniu mam jasną drogę (mogę o wszystko zapytać kolegów prowadzących takie działalności w innych krajach),
- prostego
Przede wszystkim chciałem biznesu, który spełnia wszystkie moje kryteria.
Animacje biznesowe okazały się rozwiązaniem wielu problemów potencjalnych klientów:
- Attention span (możliwości utrzymania uwagi) wynosi tylko 8 sekund. Odwiedzający strony często nie wiedzą co tam jest oferowane, czy to dla nich i jak tym jest dla nich wartość. Tracą czas na poszukiwanie odpowiedzi i nie mają pewności, że ją znajdą. W ten sposób biznesy tracą potencjalnych klientów. Animacje pomagają temu zapobiec.
- Brak czasu właścicieli biznesu – nie trzeba ciągle od nowa tłumaczyć esencji i unikalnej wartości. Animacja to robi w najlepszy możliwy sposób.
- Brak klarowności. Zawsze zaczynamy od zrobienia tylko jednej animacji, która ma jeden cel. Nasz proces tworzenia scenariusza wymaga określenia co jest najważniejsze w danym momencie i skupienia się na tym. Moje doświadczenie pokazuje, że osoby mające 5 pomysłów biznesowych i brak środków są pewnym materiałem na porażkę. Dlatego stworzenie wideo przynosi efekt uboczny w postaci zastanowienia się nad tym, co jest rzeczywiście ważne.
- Brak wiarygodności – często nowe projekty jej potrzebują. Animacja jest usługą, na którą nie stać osoby z ulicy. Nie wyklikasz tego w wordpressie opłacając tylko hosting. Firma mająca taki filmik od razu pozycjonuje się na bardziej wartościową.
Dla mnie korzyścią jest możliwość zastosowania moich unikalnych cech i doświadczeń. Doświadczeń zdobywanych przy organizacji wydarzeń oraz wiedzy stricte marketingowej, która pozwoliła mi stworzyć zdalny dochód i z sukcesem wyprzedawać swoje projekty.
Dodatkowo zamiłowanie do wystąpień publicznych, czyli klarowanego i angażującego przekazywania najważniejszych informacji.
Wszystko się ładnie składa. Jak wyprowadzam siebie za 5 lat prowadzącego ten biznes, to ta wizja mi się bardzo podoba 🙂
Czy żałuję, że nie zacząłem od tego biznesu wcześniej?
Niekoniecznie. Animacje wymagają ciągłego procesu sprzedaży.
Proces sprzedaży fajnie działa kiedy nie jesteśmy needy, czyli nie potrzebujemy w desperacki sposób pieniędzy. Obecnie mam kilka rozmów sprzedażowych w tygodniu. W prawie połowie przypadków to ja rekomenduję niekorzystanie z animacji na obecnym etapie firmy, bo nie muszę za wszelką cenę sprzedać. Od szybkiej korzyści ważniejsze jest dla mnie 100% zadowolenie wszystkich osób, które się ze mną zetkną.
Nie byłoby to możliwe dwa lata temu, gdy naprawdę potrzebowałem kasy, aby móc spełnić marzenie o zdalnym życiu. W takim położeniu lepiej sprawdzały się długoterminowe współprace marketingowe, gdy nie musiałem specjalnie sprzedawać. Po prostu osoby, które mnie znały oferowały mi taką współpracę i trwała ona przez dłuższy okres czasu.
Dzisiaj jednak nie jestem zainteresowany sprzedawaniem swojego czasu na godziny w taki sposób (jedynym aktualnie projektem tego typu jest przygotowywanie BTC Invest camp, ale to jest event i odbędzie się w Tajlandii). Wszystko, co robię, musi mieć większy cel i aktualnie jest nim tworzenie sprawnego Flow Now, który będzie systemem dającym:
- najwyższą jakość i efekty naszym klientom w profesjonalnym procesie,
- bezpieczne i fajne miejsce pracy ZDALNEJ (choć w dalszych planach jest kreatywna przestrzeń w Poznaniu) dla osób zaangażowanych w sprzedaż i proces tworzenia. Aby każdy miał fajne warunki do realizowania swoich celów,
- biznes zapewniający mi wysoki stopień samorealizacji, flow oraz dostatnie życie.
Do tego etapu musiałem jednak dojść i jeśli jesteś trochę dalej to zachęcam Cię, aby stworzyć taki cel dla siebie. Jednak bądź realistyczny. Jeszcze rok temu (mieszkałem wtedy w Kolumbii) nie miałem żadnego celu w zatrudnianiu ludzi i babraniu się w tym. Po prostu chciałem mieć dużo wolności w życiu.
Potem na tej podstawie pojawiło się wyzwanie bzb (przez kilka tygodni budowałem biznes i opisywałem ten proces). Na nim wyrosło wiele ciekawych rzeczy, inicjatyw, projektów, które pomogły mi w wyklarowaniu obecnej wizji.
Byłoby to jednak bardzo trudne tylko na podstawie książek. Musiałem realnie doświadczyć wielu wydarzeń, aby pewne rzeczy zrozumieć. Po czasie dopiero klikało „przecież o tym czytałem”.
Zachęcam Cię po tym wpisie do określenia:
- co jest teraz dla ciebie najważniejsze?
- na jakie działania przejściowe jesteś w stanie się zgodzić?
- jaki jest dalsza wizja docelowa? Taka, którą gdy sobie wyobrażasz, to myślisz „o, to jest”?
Co zrobić, gdy nie możesz tego wyklarować? Polecam ten artykuł.
Przede wszystkim bierz się do działania. Nie musi być idealne od początku. Nie ma prawa być, bo pewnych rzeczy nie jesteśmy w stanie zrozumieć nie zdobywając innego poziomu na podstawie realnych doświadczeń.
P.S. Jeśli Twojej firmie przydałaby się animacja lub możesz mnie komuś polecić to będę bardzo wdzięczny. Dodatkowo dla 3 pierwszych osób na hasło „blog” przygotowałem bardzo dużą zniżkę pod pewnymi warunkami. Odezwij się na mail hello+flownow.media lub Linkedin